Cele mai intalnite greseli de marketing de pe retelele de socializare din 2019
Uneori, poate fi greu de evitat comiterea de greseli de marketing online pe retelele de socializare. In acest articol iti punem la dispozitie cele mai frecvente greseli pe care oamenii le fac atunci cand incep campaniile pe social media marketing.
Site-urile de socializare ofera o multime de oportunitati pentru a creste influenta marcii, pentru a promova serviciile si produsele, pentru a creste traficul site-ului tau, pentru a interactiona cu potentialii clienti si multe altele. Cu toate acestea, chiar si cei mai experimentati marketeri tind sa faca greseli pe retelele de socializare lucru care poate strica si face inutile campaniile de promovare pe facebook, instagram etc. Platformele de social media ofera o sansa substantiala pentru marketeri si pentru agentiile de publicitate pentru a interactiona cu miliarde de utilizatori online din intreaga lume. Utilizarea acestor platforme pentru avantajul tau si al afacerii tale poate suna ca un lucru usor de realizat, dar daca vei continua sa comititi aceleasi erori, vei ajunge sa pierzi bani si resurse. Deci, pentru a te ajuta sa-ti imbunatatesti strategia de digital marketing, iata cateva dintre cele mai frecvente greseli pe care ar trebui sa le eviti atunci cand lucrezi la campaniile de pe site-urile de socializare.
Promovarea exagerata
Desi reprezinta o buna practica mentinerea campaniilor de brand captivante si antrenante, nu uita niciodata ca platformele de socializare sunt concepute pentru a construi conexiuni cu oamenii. Facebook, Twitter, Instagram si LinkedIn au un obiectiv comun, acela de a oferi o platforma in care oamenii pot realiza comunitati online si pot interactiona intre ei. Bineinteles ca iti poti promova afacerea, dar nu exagera. Foloseste aceste platfome in avantajul tau si al business-ului tau, dar asigura-te ca tot ceea ce publici serveste brandului.
Retine intotdeauna ca postarile de implicare atrag publicul si ca vizionarile pe care le vei avea pentru continutul publicat, vor aduce valoare adaugata numarului limitat de postari auto-promotionale pe care le ai.
Continut cu povesti fara importanta
Una dintre cele mai frecvente greseli de marketing digital pe retelele de socializare pe care multi tind sa o comita este publicarea de povesti neinteresante. Social media este un instrument puternic pentru a crea o impresie excelenta si pentru a-ti construi imaginea companiei sau a marcii. Cu toate acestea, publicarea de continut irelevant sau care nu atrage publicul poate afecta in mod semnificativ modul in care oamenii vad compania sau marca ta.
Prin urmare, respecta intotdeauna scopul si evita publicarea de continut care nu ajuta la cresterea brand-ului tau. Retine, o singura postare iti poate creste sau iti poate distruge imaginea realizata pana atunci.
Continut plictisitor
Din nou, retelele sociale au fost create in principal pentru a crea implicare. Daca exista un lucru pe care ar trebui sa-l eviti atunci cand planifici campaniile, acela este continutul plictisitor. Te rugam sa-l eviti cu orice pret. Scopul principal al utilizarii social media este de a transforma publicul tinta in clienti. Daca continui sa publici continut plictisitor, nimeni nu va face click si nici macar nu va ajunge pe pagina ta. Creeaza continut interesant si asigura-te ca folosesti apelul la actiune potrivit pentru toate. Spune clar ce iti doresti ca publicul tau sa faca atunci cand ajunge pe site-ul afacerii tale.
Lipsa de onestitate
Increderea reprezinta unul dintre fundamentele unei relatii excelente intre brand si client. In aceasta perioada in care traim, in care aproape totul este publicat si cautat online, minciunea nu reprezinta cea mai buna optiune daca doresti sa construiesti si sa influentezi o relatie semnificativa cu publicul tinta pe retelele de socializare. Cand oamenii adreseaza intrebari referitor la companie, servicii sau produsele oferite, acestia se asteapta la un raspuns sincer. Unii vor adresa cele mai irelevante intrebari, dar si acest lucru face parte din joc. Cu toate ca nu toate raspunsurile vor fi pe placul potentialilor clienti, respunsul onest va oferi un avantaj pentru a ghida interactiunea intr-un mod pozitiv.
Ignorarea criticilor si a feedback-ului negativ
A fi pe placul tuturor este un lucru imposibil. La un moment dat, indiferent de cat de mare este brandul tau sau de cat de interesant consideri ca este continutul tau, va exista mereu cineva care il va critica. Oricat de grozava este legatura ta cu toata lumea, in cele din urma va exista cineva care nu este de acord cu ceea ce faci. Tratarea criticilor si a feedback-ului negativ pe social media poate fi un lucru dificil. Totusi, alegerea ignorarii nu va face niciun bine. Acestia nu vor disparea si ignorarea acestora nu va face decat sa intensifice problemele. Platformele de socializa le ofera o oportunitate oamenilor de a se plange referitor la experientele mai putin placute, la serviciile pe care le-au primit sau de produsele cumparate.
Atunci cand primesti un feedback negativ, nu te preface ca acesta nu exista. Confrunta-te, abordeaza problema si interactioneaza pozitiv cu partea reclamanta. Nu lasa criticile sa te traga in jos. In schimb, foloseste-le pentru a crea increderea si pentru a le arata oamenilor ca iti pasa cu adevarat.
Prezenta pe mai multe platforme
Gestionarea unei pagini de socializare si cresterea acesteia poate parea o sarcina usoara. Cu toate acestea nu vei spune cu siguranta acelasi lucru atunci cand gestionezi conturi pe mai multe platforme de socializare.
Desi reprezinta o strategie de marketing online inteligenta extinderea afacerii pe alte platforme, poate fi nevoie de timp si de resurse pentru a le monitoriza si gestiona pe toate daca faci acest lucru de unul singur. Aceasta este una dintre cele mai frecvente greseli de marketing pe retelele de socializare, care duc adesea la un angajament scazut al publicului tinta.
Inainte de a iti face prezenta pe mai multe site-uri de socializare, ia in considerare mai intai publicul tinta. Identifica locul in care publicul tinta isi petrece timpul online si apoi concetreza-te pe acele platforme. Acest lucru va face strategia ta mult mai eficienta, iar continutul tau va fi mai vizibil pentru persoanele la care ar trebui sa ajunga.
Continut neoptimizat
Social Meldia iti poate oferi un avantaj masiv in fata concurentilor atunci cand vinevorba de implicare. Totusi, crearea de provesti cu continut unic, relevant si distractiv nu este uneori suficienta pentru a stimula implicarea publicului tinta.
Aminteste-ti, motoarele de cautare continua sa expuna toate postarile de pe site-urile de socializare. Daca doresti sa-ti maresti angajamentul de continut, asigura-te ca continul este mereu optimizat pentru cautare. Nu esti sigur ca ai continutul optimizat insa, in schimb studiaza modul in care concurentii tai reactioneza la acesta. Incearca de asemenea, sa determini tehnicile de optimizare a motoarelor de cautare pe care concurentii le folosesc in campaniile lor. Creeaza strategiile de marketing pe social media pe baza retetei de succes si a metodelor utilizate de catre concurenta.
Adauga cuvinte cheie si hashtag-uri relevante pentru postarile publicate. Aceste cuvinte si expresii sunt foarte utilizate de Google si de alte motoare de cautare pentru a optimiza rezultatele pe care le ofera utilizatorilor. Cu cat utilizezi mai multe cuvinte cheie in continutul retelelor de socializare pentru a va identifica cu marca, cu atat devina mai usor pentru ca publicul tinta sa te gasesca.
Concluzie
Comiterea greselilor de marketing in social media este inevitabila. Cu toate acestea, este esential sa inveti si sa intreprinzi actiunile necesare pentru a le corecta. Nu subestima niciodata puterea platformelor de socializare si foloseste-le in mod intelept in avantajul tau. In cazul in care crezi ca nu este pentru tine promovarea online apeleaza la o agentie de marketing online care iti ofera servicii de social media potrivite pentru afacerea ta.